DRUGA EKSPLOZIJA – 90. LETA

Občasna razstava
Na ogled 
od 7. decembra 2016 do 12. februarja 2017 v Narodnem muzeju Slovenije – Metelkova 

Na razstavi se prvič predstavljajo radikalne prakse vizualne umetnosti devetdesetih v Sloveniji. Razstavljeni so koncepti, objekti, skulpture, instalacije, video dela, spletni projekti, fotografije, zvočni projekti, knjige in časopisi umetnika in tiskovine.

Po eksploziji neoavantgarde v šestdesetih, ki jo je v Sloveniji povzročilo predvsem gibanje in skupina OHO, so devetdeseta prinesla novo eksplozijo umetniške produkcije, ki pomeni svojevrstno nadaljevanje radikalnih umetniških praks šestdesetih in sedemdesetih let.
 

Druga eksplozija – 90. leta (2014–2017) je večletni raziskovalni in izobraževalni projekt, ki je nastal v sodelovanju Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. in Koroške galerije likovnih umetnosti, Slovenj Gradec. Vključuje serijo javnih predavanj in študijski razstavi v Centru in Galeriji P74 (2014 in 2015), ki sta bili posvečeni širšemu kulturnemu in družbenemu kontekstu devetdesetih. Po svoji naravi je dvodelen. Ta dvojna perspektiva »središča« in »roba« je ključna za njegovo razumevanje in vzpostavljanje kompleksnejše podobe.

Na razstavi v Narodnem muzeju Slovenije sodelujejo Jože Barši, Vuk Ćosić, Maja Licul, Marko Peljhan, Alenka Pirman, Tadej Pogačar, Marjetica Potrč, Marija Mojca Pungerčar, Franc Purg, Anja Šmajdek, Nika Špan, Apolonija Šušteršič in Janja Žvegelj.

Odprtju razstave v Narodnem muzeju Slovenije bo sledilo odprtje 9. decembra 2016 v Slovenj Gradcu, v prostorih Koroške galerije likovnih umetnosti in Koroškega pokrajinskega muzeja, ter 15. decembra 2016 v Galeriji P74 in Galeriji Škuc v Ljubljani.

Razstave v Ljubljani izpostavljajo segment umetniške produkcije, ki jo lahko na kratko označimo kot umetnost po postmodernizmu.
Razstava Nove umetniške prakse v devetdesetih: primer Koroške pa prikazuje kulturno-umetniško dogajanje in prakse v devetdesetih letih na Koroškem, ki so v tistem času nakazovale nove smernice v načinu delovanja in so pomenile presežek. V polju neinstitucionalne kulture je bilo posebej plodno vrelišče subkulturnih praks. Porajajoča se alternativna mladinska subkultura je tedaj prvič močneje posegla v tradicionalističen, lokalno usmerjen in v preteklost zazrt kulturni prostor. Mlade je na svež način nagovorila z alternativnimi vsebinami, na neuveljavljenih prizoriščih in z novimi vrstami dogodkov.

Ob razstavah bo izšel skupen katalog z besedili Boža Repeta, Andreje Hribernik, Tadeja Pogačarja, Barbare Sterle Vurnik, Dejana Habichta, Nine Popovič, Polone Poberžnik, Tjaše Pogačar Podgornik in Vladimirja Vidmarja.

Reprodukcija: Franc Purg, Majski vrh, 1993
instalacija, Tovarna EMO, Celje
foto: Damjan Švarc
(z dovoljenjem umetnika)